Huvudskada

I söndags spelade jag fotbollsmatch mot rimbo, det var en upplandscupen match. Haha, det där lät sjukt knas! Jag hann inte spela alls mycket innan jag gick in i en närkamp och slog i mitt huvud i något riktigt hårt. Jag tror att det var hennes huvud. Sen så landade jag på huvudet och då blev det helt svart.. Det var så himla obehagligt :/ Sen när jag vaknade till så kom tårarna och då kände jag en skit stor knöl i kinden. Sen så kände jag smaken av blod. När jag öppnade ögonen så var det helt suddigt och jag var helt yr. Det kändes som om hela världen snurrade.. Sen blev de lite bättre efter som, men jag blev yr till och från.

Senare på kvällen åkte vi in till sjukhuset för att kolla att det inte var något allvarligt.. När jag kom dit fick jag ligga på en stenhård säng med en nackkrage och jag fick inte röra mig alls. Jag fick ligga där och titta upp i taket. Efter ett par timmar kom en doktor in i rummet och då fick jag åka till röntgen. Där fick jag åka in i en rund stor apparat, det var sjukt läskigt. När jag kom tillbaka efter röntgen, så var jag väldigt kissnödig och jag hade redan hållt mig i typ 3 timmar. Då gick min syster och frågade ifall jag fick gå på toaletten då sa dom nej inte för än vi vet om det är något allvarligt i hennes nacke. Men om det är akut så kommer vi in så får hon rulla över på en annan slags säng och kissa i en potta. Hahahha, när min syster kom och talade om det för mig så skrattade jag så att jag började gråta.

Men efter att jag, min syster och mamma varit på sjukhuset i typ 5 timmar fick jag ta av mig nackkragen och dom sa att det inte var något allvarligt i alla fall. Hon sa att jag skulle få en blåtira och känna mig mörbultad ett bra tag framåt.

TUR I OTUREN !

Nu har det gått nästa två dagar och jag känner mig alldeles öm i huvudet och har sjukt ont i nacken.. Jag tar en alvedon och en voltaren var fjärde timme och jag känner mig helt seg i huvudet och helt förvirrad. Men jag hoppas att det blir bättre snart, orkar inte med smärtan längre..

en bild på hur läppen ser ut nu ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0